Tuesday, March 20, 2012

ایمیلی به یک دوست هلندی و جواب ایشان


من در رابطه با ارتباطات کاری که دارم، با یک آقای هلندی همکاری میکنم که  معمولا با ایمیل و بعضا با تلفن این ارتباط برقرار است. دیروز بعد از اینکه این آقای هلندی عید را برای من تبریک گفت، من هم وارد مسائل غیرکاری شدم و ایمیلی با این مضمون ارسال نمودم (به انگلیسی ایمیلها ارسال و دریافت شده است که در اینجا ترجمه آن آورده میشود):
فراموش کردم که بگویم، مطمئن نیستم به چه میزانی شما فوتبال را دوست دارید اما من عاشق فوتبال سرزمین شما هستم (کرایف، فون باسن و....)، باور من آنست که فوتبالی که هم اکنون در تیم بارسلونا بازی میشود بر اساس آموخته ها و آموزش فوتبال کامل توسط کرایف به این تیم برپا شده است.
و جواب دوست هلندی:
آقای.........
فوتبال بزرگترین ورزش در هلند میباشد، کرایف آموزش ژاوی و اینسیتا را انجام داده است در زمانی که او آموزش تیم ستارگان جوان بارسلونا (Barcelona youngsters)را 15 سال پیش بعهده داشته. بنابراین روح و نوع بازی تیم بارسلونای فعلی بر اساس دیدگاه و آینده نگری کرایف میباشد. عقیده کرایف آنست که بازیکنان فوتبال لازم است فقط مهارتهای اولیه خود را بکار ببندند و اجازه بدهند توپ کار خود را انجام دهد (تیکی تاکا).
بارسلونای فعلی هم اکنون پر است از بازیکنانی با مهارت بالا که قابلیت این نوع بازی را دارند (ترکیب سریع، سریع و تند بودن).
البته باور دارم رئال مادرید هم اکنون تیم پر قدرتی را سازمان داده است. همچنین بایرن مونیخ روبن، گومز و ریبری را دارد.

No comments:

Post a Comment